Ateliers

B15 – EXPLOITER DES FRAGMENTS DE FILMS DANS LA CLASSE DE FLE
C01 – VERSTERKING TAALONDERWIJS FRANS: WAT LINQ VOOR U HEEFT TE BIEDEN!
Show all

B16 – DE ONTWIKKELING VAN JOUW TOETSCYCLUS.

 0,00

Par: Sabine Zandbergen – Nederland
Langue: NL

Description:
In de workshop gaan we aan de slag met hoe je als sectie of vakdocent een toetscyclus kan inrichten. We verdiepen ons eerst in wat toetsen (en de resultaten) nu eigenlijk voor ons (en de leerlingen) betekenen. Vervolgens gaan we vanuit de determinatie de termen: ‘formatief evalueren’, ‘cognitief zelfvertrouwen’ en ‘summatief toetsen’ bespreken om uiteindelijk in constructieve samenhang jouw toetscyclus op te zetten.
‘Toetsen’ is hét containerbegrip in onze onderwijspraktijk. Termen als: SO, repetitie, SE, formatief evalueren, MO, diagnostische toets, summatieve toets, herkansing, komen vrijwel iedere dag voor. Voor veel leerlingen betekent iedere vorm van toetsing: stress. Voor veel docenten betekent de gehele toetsorganisatie: stress. Hoe kunnen we naar minder stress en meer leren?

In de workshop gaan we onze toetsen Frans onder de loep nemen. Meten we met onze toetsen dat we willen meten of meten we slechts dat wat we kunnen meten? Moeten we alles meten of mogen we vertrouwen op wat wij vakdocenten weten? We werken in de workshop aan een efficiënte toetscyclus met meer focus op leren dan op presteren.

Rupture de stock

UGS : B16 Catégories : ,
Description

Par: Sabine Zandbergen – Nederland
Langue: NL

Description:
In de workshop gaan we aan de slag met hoe je als sectie of vakdocent een toetscyclus kan inrichten. We verdiepen ons eerst in wat toetsen (en de resultaten) nu eigenlijk voor ons (en de leerlingen) betekenen. Vervolgens gaan we vanuit de determinatie de termen: ‘formatief evalueren’, ‘cognitief zelfvertrouwen’ en ‘summatief toetsen’ bespreken om uiteindelijk in constructieve samenhang jouw toetscyclus op te zetten.
‘Toetsen’ is hét containerbegrip in onze onderwijspraktijk. Termen als: SO, repetitie, SE, formatief evalueren, MO, diagnostische toets, summatieve toets, herkansing, komen vrijwel iedere dag voor. Voor veel leerlingen betekent iedere vorm van toetsing: stress. Voor veel docenten betekent de gehele toetsorganisatie: stress. Hoe kunnen we naar minder stress en meer leren?

In de workshop gaan we onze toetsen Frans onder de loep nemen. Meten we met onze toetsen dat we willen meten of meten we slechts dat wat we kunnen meten? Moeten we alles meten of mogen we vertrouwen op wat wij vakdocenten weten? We werken in de workshop aan een efficiënte toetscyclus met meer focus op leren dan op presteren.

X