B12 – EMMA EN DARIUS
B14 – WALLONIE-ARDENNE : DÉVELOPPEZ VOTRE FRANÇAIS À L’ÉTRANGER FRANCOPHONE LE PLUS PROCHE
B13 – LE FRANÇAIS PARTOUT DANS LA SALLE DE CLASSE !
€ 0,00
Par: Janny Spreen – Project Frans / Zeven Linden College Dedemsvaart – Nederland
Langue: NL
Description:
Kun je echt vanaf de eerste dag alleen maar Frans spreken met jouw leerlingen in de brugklas? En dit volhouden gedurende het hele jaar? En ook de jaren na de brugklas? Het antwoord daarop luidt volmondig: “Oui, bien sûr!” door gebruik te maken van de methodiek AIM. De Accelerative Integrated Methodology behelst dat de docent vanaf dag 1 inderdaad uitsluitend in het Frans communiceert met zijn leerlingen, waarbij gebruik wordt gemaakt van gebaren om de te leren lesstof over te brengen, te laten begrijpen en om leerlingen voortdurend te laten spreken en schrijven. De taalproductie komt daardoor op een hoger peil en de leerlingen worden vaardiger dan voorheen als het om taalproductie gaat.
begrijpelijke vragen zijn: Wat is AIM eigenlijk? Is het moeilijk om dit te leren? Kost dat veel tijd? Hoe werken leerlingen en docenten met AIM? U maakt kennis met de principes en de achtergronden van deze activerende didactiek en ziet hoe het werkt in de klas. U gaat zelf AIM proberen, kunt het les-, toets- en docentmateriaal inzien en krijgt materiaal mee om uit te proberen in de les.
Rupture de stock
Par: Janny Spreen – Project Frans / Zeven Linden College Dedemsvaart – Nederland
Langue: NL
Description:
Kun je echt vanaf de eerste dag alleen maar Frans spreken met jouw leerlingen in de brugklas? En dit volhouden gedurende het hele jaar? En ook de jaren na de brugklas? Het antwoord daarop luidt volmondig: “Oui, bien sûr!” door gebruik te maken van de methodiek AIM. De Accelerative Integrated Methodology behelst dat de docent vanaf dag 1 inderdaad uitsluitend in het Frans communiceert met zijn leerlingen, waarbij gebruik wordt gemaakt van gebaren om de te leren lesstof over te brengen, te laten begrijpen en om leerlingen voortdurend te laten spreken en schrijven. De taalproductie komt daardoor op een hoger peil en de leerlingen worden vaardiger dan voorheen als het om taalproductie gaat.
begrijpelijke vragen zijn: Wat is AIM eigenlijk? Is het moeilijk om dit te leren? Kost dat veel tijd? Hoe werken leerlingen en docenten met AIM? U maakt kennis met de principes en de achtergronden van deze activerende didactiek en ziet hoe het werkt in de klas. U gaat zelf AIM proberen, kunt het les-, toets- en docentmateriaal inzien en krijgt materiaal mee om uit te proberen in de les.